Muddy Paws K9 Biathlon
Frågor och svar
I listan nedanför finns ofta förekommande frågor och svar.

Aktuella frågor kring vårt agerande gällande COVID-19

Förutsatt att restriktionerna och läget inte förvärras så kommer tävlingarna under hösten 2020 att gå av stapeln, men med eventuella anpassningar i utförandet. Vi kommer att följa rådande restriktioner och rekommendationer.

Läs mer nedan:

En av delarna vi har jobbat för att utveckla inför årets tävlingar är arrangemanget runt omkring och förbättra för besökare och deltagare med fler försäljare/utställare osv. Vi vill ta vidare tävlingen med tänket att det ska vara en härlig folkfest. Om rådande restriktioner kvarstår blir detta inte bara svårt utan omöjligt att genomföra. Vi har därför en alternativ plan om detta skulle vara fallet. Det skulle innebära att du kommer till din start, springer banan med din hund och sedan åker hem. Vi kommer då tyvärr inte heller kunna tillåta publik på evenemanget. Detta är såklart inte optimalt men i covid -19 tider måste vi respektera rådande restriktioner.

Vi får i såna fall helt enkelt göra det bästa av situationen och skjuta på publikfesten men ändå springa hinderbana och ha kul med hunden.

Vi har följt Folkhälsomyndighetens rekommendationer, SKK och regeringens beslut om förbud mot folksamlingar. Vi skulle ha tävlande som kommer från hela Sverige och övriga Norden och har inte under några omständigheter velat utsätta folk för risk eller bidra till smittspridning.

Vi ställde in april-loppet i enighet med Force Majeure enligt anmälningsvillkoren och har gjort vårt yttersta för att vara tillmötesgående och komma med alternativa lösningar.
Det ska vi fortsätta med!

Alla som jobbar med Muddy Paws® gör det vid sidan om sina vanliga jobb, familj och hundar och vi tar inte ut någon lön. Hittills har vi investerat alla pengar i kommande tävlingar och i år hade vi hoppats på att göra en liten vinst för att kunna investera i ytterligare utveckling. Vår ambition har från början varit att alltid vara lite större och lite bättre vilket såklart kostar mycket pengar att utveckla.

Vi hoppas på förståelse och stöd från våra deltagare i såna tråkiga beslut, även fortsättningsvis.
Vi vill också rikta ett stort tack till våra samarbetspartners för uppbackning och stöd.

Var rädda om varandra och följ Folkhälsomyndighetens uppmaningar och råd!

Force Majeure är en juridisk term för övermäktiga eller obemästerliga krafter, oväntade eller oförutsägbara händelser och effekter som inte kan hanteras på sedvanligt vis, vilka förhindrar någon att göra vad den föresatt sig eller förbundit sig till.

Detta innebär i vårt fall att vi inte återbetalar anmälningsavgifter, produkter eller dylikt om vi inte kan fullfölja vårt uppdrag i enighet med Force Majeure.

Regeringens beslut om stora folksamlingar begränsas inte endast till evenemang inomhus.
Vi fick alltså inte gå vidare med arrangemanget såsom vi planerat och tiden fanns inte för att strukturera om.

Fler faktorer spelar även in i vårt fall.

  • En del, om inte många av våra hinder är trånga, fuktiga eller dylikt och då vi har väldigt många deltagare som alla ska ta sig igenom samma hinder så är det svårt, om inte omöjligt, att rengöra varje hinder mellan deltagare. Smittorisken är alltså väldigt stor då alla deltagare kommer att komma i kontakt med samma ytor relativt tätt efter varandra.

    Att tävlingen hålls utomhus spelar då tyvärr ingen roll.

  • Det är otroligt svårt för oss att reglera avstånd mellan deltagare både innan och under loppet.
  • Alla ytor såsom restaurang och toaletter är även dessa delade och kommer att innebära att många personer kommer att vistas på samma plats, vilket även det ökar smittorisken.
  • Vi vill helt enkelt inte bidra till en vidare negativ utveckling av denna hemska pandemi.

Om du inte kan delta på det nya datumet för en inställd tävling så gäller anmälningsvillkoren som du godkänt vid anmälan. Detta innebär att vi inte kommer att återbetala din anmälningsavgift om tävlingen är inställd, uppskjuten eller dylikt i enighet med Force Majeure.

Då vi hela tiden arbetar med utveckling av sporten och investerar kontinuerligt i nya hinder, tidtagning eller annat så är kostnaderna för våra arrangemang ganska omfattande. En del av våra kostnader är dessutom redan låsta till respektive datum och kan därmed inte återbetalas till oss.
Vi lägger även ner resurser på IT-struktur, bokningsystem och dylikt, vilket är löpande kostnader.

Det går alltså inte att jämföra dessa arrangemang med agilitytävlingar, utställningar eller hundkurser etc.

Ställer vi in utan att ha åberopat Force Majeure så finns även det reglerat i anmälningsvillkoren.

Vanligt förekommande frågor och svar

Regler och allmän information släpps under respektive evenemang.

För att få mer information om ett specifikt evenemang:
Klicka på länken ”Evenemang” i huvudmenyn –> ”Kommande evenemang” –> Det evenemang du vill läsa om.

Generella regler finner du nedan

Gå in via huvudmenyn  under fliken anmälan och sedan ”Anmälan funktionär”.

Länk finns nedan

Den informationen hittar du under fliken ”Evenemang” i menyn och därefter ”Kommande evenemang”.

I dagsläget erbjuder vi endast swish som betalningssätt

Har du inte swish så kontakta oss.

Vi arrangerar alla möjliga typer av evenemang för dig och din hund. Allt ifrån OCR-lopp till kurser.

Nej, vi återbetalar inga köpta biljetter. Om du inte har möjlighet att delta så rekommenderar vi att du överlåter din plats till någon annan.

Du kan överlåta din anmälan mot en kostnad om 100kr.
Överlåtelser hanteras här.

Om du önskar ändra vald startgrupp/klass kan det vara möjligt i mån av plats. Maila oss på info@muddypaws.se med önskemål. Alla ändringar (förutom hundbyte som är kostnadsfritt) görs mot en administrativ avgift om 100kr.

Om du vill överlåta din startplats så kan du göra det mot en avgift om 100 SEK.
Överlåtelse är tillåtet fram till 7 dagar innan evenemangets start.
Hundbyte är kostnadsfritt.

ID-kontroll kan förekomma vid inskrivning.

Överlåtelser hanteras här

Ja, en anmälan för restplatser upprättas så fort startlistan är full och anmälan är stängd.

Så fort evenemanget är fullbokat och anmälan är stängd så kommer alla länkar till anmälan att gå till denna lista.

Ex. Via huvudmenyn här på hemsidan.

  • Information om våra tävlande är en viktig del av vår verksamhet och vi säljer inte vidare informationen till någon annan. All information om detta finner du i vår integritetspolicy.

Önskar ni övernattning i samband med Muddy Paws så finns det flera alternativ.

Boende på Runsten

Du kan boka plats för egen husbil eller husvagn eller i 4-bäddsrum i en länga med gemensamt kök och badrum.
250kr/sängplats och natt. Kontakta event@runsten.com för bokning.

Boende på Häringe Slott

Vill du hellre bo på ett hundvänligt slott så rekommenderar vi Häringe Slott ca 20 minuters bilfärd bort.
Om du uppger Muddy Paws i din bokning så bjuder Häringe Slott på hundavgiften (värde upp till 500kr/natt och hund) De ställer även in en vattenskål, lite hundgodis och en filt på rummen.
Hundarna är varmt välkomna att vara med i matsalen både vid frukost och middag samt vid baren och deras salonger. Frukost ingår!
Ring Häringe Slott på 08-504 204 40 för att boka.